Egyáltalán nem újdonság, hogy egy szolgáltatás chatbotot használ az felhasználók kérdéseinek megválaszolására. A legtöbb nagyvállalat évek óta próbálja ilyen rendszerekkel csökkenteni a vevőszolgálatra nehezedő terhelést, és ezáltal csökkenteni a költségeket. A mesterséges intelligencia térnyerésével pedig a chatbotok is új lendületet kaptak, hiszen így már nem csak előre kódolt elágazásokon tudják végigvezetni a kérdezőket, hanem ideális esetben akár teljesen kiválthatnak egy hús-vér kollégát.
A DPD Nagy-Britanniában üzemelő divízióját próbálta meg elérni egy felhasználó a napokban, a chatboton azonban nem jutott túl. Emberünk bosszankodás helyett elkezdte feszegetni a mesterséges intelligencia határait, az eredményt pedig meg is osztotta a közösségi médiában, milliók örömére.
Bár elsőre még visszakozott a bot, idővel csak sikerült rávenni arra, hogy káromkodjon, sőt, a saját cégét is elkezdte szidni, mert az teljesen alkalmatlan, sőt, a bot szerint egyenesen a világ legrosszabb kiszállító cége.
Parcel delivery firm DPD have replaced their customer service chat with an AI robot thing. It’s utterly useless at answering any queries, and when asked, it happily produced a poem about how terrible they are as a company. It also swore at me. 😂 pic.twitter.com/vjWlrIP3wn
— Ashley Beauchamp (@ashbeauchamp) January 18, 2024
A DPD szóvivője úgy nyilatkozott, hogy már évek óta használják a mesterséges intelligenciát valamilyen fomában a chatbotban, eddig nem volt vele probléma, egy új frissítés azonban zavart okozott a rendszerben, így ezt ki is kapcsolták.
Ha tippelnünk kéne, amit ők mesterséges intelligenciának neveznek, az sokáig jó esetben is csak egy szofisztikáltabb szövegelemző, rengeteg elágazást tartalmazó kód volt. Most, hogy tényleg AI-alapú rendszerre álltak át, a jelek szerint van még hová fejlődniük.