Hamar elérkeztünk Elon Musk hatalomátvételének azon pontjához, melytől előzetesen sokan tartottak, a Twitter újdonsült tulajdonosa és ügyvezetője nagy arányú tisztogatásba kezdett, a munkatársak mintegy felének mondott fel e-mailben. Ez az eljárás egyébként törvénybe ütközik az Egyesült Államokban, tehát máris kilátásban van egy vaskos kártérítési per.
Több elemző szerint Musk a számára kínos esetről próbálta elterelni a figyelmet, amikor arról posztolt, hogy milyen drámai mértékben zuhantak a 44 milliárd dollárért felvásárolt közösségi platform bevételei.
Tweetjében az ügyvezető meg nem nevezett aktivista csoportokat vádolt meg azzal, hogy nyomást gyakoroltak a hirdetőkre, holott semmi sem változott a tartalomszűrés tekintetében, mi több, Muskék a maguk részéről mindent elkövettek azért, hogy az említett aktivisták kedvére tegyenek. Úgy fogalmazott, hogy ez nagyon nincs rendben, meg akarják fosztani Amerikát a szólásszabadságtól. Való igaz, hogy több nagy cég, köztük a General Motors és az Audi is felfüggesztette hirdetéseit, de döntéseikre nagyobb hatással lehet az attól való félelem, hogy Musk irányítása alatt szabad utat találnak a Twitterre az álhírek, és nem lépnek majd fel kellő határozottsággal a gyűlöletbeszéd ellen. Tekintve, hogy a moderálást végző csapat 75 százaléka szintén lapátra került, még érthető is az aggodalmuk.
Twitter has had a massive drop in revenue, due to activist groups pressuring advertisers, even though nothing has changed with content moderation and we did everything we could to appease the activists.
— Elon Musk (@elonmusk) November 4, 2022
Extremely messed up! They’re trying to destroy free speech in America.
Musknak a hirdetők tétovázása és esetleges kivonulása komoly fejfájást okozhat még, ugyanis tavaly a Twitter 5 milliárd dolláros bevételének 89 százaléka származott reklámokból. Nem véletlenül próbálja meg máshogy monetizálni a platformot, de a 20, majd 8 dolláros Twitter Blue csomag ötletével eddig nem aratott osztatlan sikert.