Közzétette legfrissebb pénzügyi jelentését a piacvezető streamingszolgáltató, melyből világosan kiolvasható, hogy a Netflixnek sikerült kikecmeregnie a pandémia lecsengését követő hullámvölgyből, ráadásul a hollywoodi forgatókönyvírók és színészek hónapok óta húzódó sztrájkja (az előbbi már véget ért ugyan, de az utóbbi még tart) sem viselte meg túlságosan, mivel riválisainál eddig is sokkal nagyobb mértékben támaszkodott nem angol nyelvű tartalmakra.
Fényesen bevált a jelszavak üldözése is: az elmúlt negyedévben 8,8 millió új előfizető rohamozta meg a streamingplatformot, miközben az előző év ugyanezen időszakában csak 2,4 millióan érkeztek. Nem véletlen, hogy 2024-től a Disney+-nak is szándékában áll lemásolni a sikerreceptet. 2023-hoz képest az előfizetők száma nem kevesebb mint 10 százalékkal 247,15 millióra nőtt.
Az átmeneti megtorpanást követően ismét lendületbe jött Netflix ezt az alkalmat használta ki arra, hogy bejelentse azonnali hatályú áremelését több kulcsfontosságú piacon. Jelen pillanatban az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Franciaország érintett, de valószínűleg csak idő kérdése, hogy továbbgyűrűzzön a drágulás, s a magyar előfizetőket is elérje, akik jelenleg 2490 (alap), 3490 (standard) vagy 4490 (prémium) forintot fizetnek havonta választott csomagjuk függvényében, illetve 990-et, ha vendégfelhasználóként csatlakoznak egy már meglévő előfizetéshez.
Igaznak bizonyultak tehát azok a feltételezések, amelyek szerint a szolgáltató a számára jövedelmezőbb, reklámokkal terhelt konstrukció felé terelné az előfizetőket, mivel a standard csomag kivételével mindegyikért többet kér havonta, az alapért 2, a prémiumért 3 dollárral. Ennek következtében így alakulnak most az amerikai, brit és francia árak:
- Reklámok - 6,99 dollár / 4,99 font / 5,99 euró
- Alap - 11,99 dollár / 7,99 font / 10,99 euró
- Standard - 15,49 dollár / 10,99 font / 13,49 euró
- Prémium - 22,99 dollár / 17,99 font / 19,99 euró