Az LG idén januárban, a CES kütyűexpón mutatta be a Signature OLED T nevű okostévéjét, amelynek különlegessége, hogy a panelje átlátszó. Bár nem teljesen új technológiáról van szó - a Xiaomi már korábban értékesített ilyen kijelzőt -, az LG megoldása kiemelkedik a tömegből.
Az átlátszó kijelző működése egészen lenyűgöző: a panelen valóban át lehet látni, miközben képes jó minőségben mozgóképet megjeleníteni, amely hologram-szerű hatást kelt. Ugyanakkor az LG Signature OLED T nem sötétíthető el önmagában. Ha valaki hagyományos tartalmakat szeretne élvezni, egy kontrasztfilm-réteget kell a panel mögé aktiválni egy gombnyomással, hogy megszűnjön az átlátszóság. Ez a folyamat gyors és látványos, a képminőség pedig a hagyományos OLED technológiákhoz mérten is meggyőző - noha összességében elmarad a standard OLED-tévék fényerejétől és kontrasztjától.
Az LG a tavalyi CES-en még nem közölt árat az innovatív tévé kapcsán, de a közelmúltban kiderült, hogy a Signature OLED T kereskedelmi forgalomba kerülésekor mennyiért vihető el. Az átlátszó kijelző ára azonban igencsak borsos: 60 ezer dollárba, vagyis átszámítva körülbelül 24 millió forintba kerül.
Az LG Signature OLED T nem a tömegeknek készült, sokkal inkább exkluzív szórakoztatóelektronikai berendezésként pozicionálják, amely futurisztikus megjelenésével akár luxuslakások vagy dizájnorientált terek központi eleme is lehet. Az átlátszó kijelzők ugyan még gyerekcipőben járnak, de az LG lépése egyértelmű jele annak, hogy a technológia már nem csupán a kísérletek szintjén létezik, hanem valódi piaci termékké válik.