A pandémia éveit követő visszaesés erős gyomrost vitt be a streaming iparnak, így a korábban hatalmas lendülettel terjeszkedő piacot most a költségcsökkentés és a bevételek növelésére vonatkozó görcsös próbálkozások jellemzik.
Ennek jegyében az utóbbi hónapok során a Netflixen és a Disney+-on is elindultak az új, reklámokkal támogatott előfizetési csomagok, amelyek a hirdetésekért és egyéb megkötésekért cserébe egy hajszálnyival olcsóbbak a reklámmentes konstrukcióknál. Most pedig úgy tűnik, hogy a streaming szcéna egy másik meghatározó szereplője, a Prime Video is erre az útra lép.
A The Wall Street Journal legalábbis belsős forrásokból úgy értesült, hogy a szolgáltatás mögött álló Amazon is elkezdte tervezni a saját, reklámokkal felvizezett előfizetési csomagját, a munka viszont még csak néhány hete tart, így még messze nincs eldöntve, hogy milyen formában rajtoljon az új konstrukció.
A legrosszabb eshetőség az, hogy a jelenleg 8,99 dollárért (Magyarországon havi 800 forintért) kínált Prime Video előfizetésbe préselik bele a hirdetéseket, aki pedig meg akar szabadulni ezektől, annak a jövőben többet kell fizetnie. Alternatívaként viszont az sem elképzelhetetlen, hogy az Amazon egy olcsóbb csomagot indít, és a WSJ szerint akár még az is megeshet, hogy végül elállnak a tervtől. Az utóbbira viszont nem túl nagy az esély, tekintve, hogy az egész iparág ebbe az irányba látszik elmozdulni.
A lap értesülései között továbbá az is szerepel, hogy az óriáscég nyélbe üthet egy megállapodást is az NBA-vel, valamint a Max és a Paramount+ streamingplatformokkal. Amennyiben ezek a tárgyalások termőre fordulnak, az amerikai kosárlabdaliga mérkőzései és a riválisok katalógusai is bekerülhetnek a Prime Video kínálatába, szintén a reklámokkal támogatott konstrukció keretében.