A chiphiány rámutatott, hogy milyen mértékben függ az autóipar a számítástechnikától, hiszen a létfontosságú alkatrészek szűkössége miatt a járműgyártás is akadozik, a népszerűbb típusokra már-már a Merkur fénykorát idéző várakozási időkkel kellé számolni.
A két világ találkozása a Formula 1-es szponzori szerződésekben is megmutatkozik, hiszen az Intel és az AMD neve már számos szezonban ott virított a különböző csapatok (BMW Sauber, Toyota, Caterham, Williams, Ferrari) autóin, most pedig egy másik közismert chipgyártó, a Snapdragon-lapkák mögött álló Qualcomm is úgy döntött, hogy a száguldó cirkuszban fogja hirdetni magát.
A San Diegó-i vállalat a Ferrarival lép stratégiai partnerségre, így feltehetőleg az AMD helyét veszi át, ami kisebb-nagyobb megszakításokkal 2002 óta működött együtt a nagy múltú olasz istállóval. A Snapdragon logóval díszített új versenyautót, a Ferrari F1-75-öt február 17-én, azaz jövő csütörtökön fogják leleplezni Maranellóban.
A partnerség nem csak az F1-re terjed ki, a Ferrari közleménye szerint a Qualcommal való összefogás "erős technológiai hatással" bír majd a márka utcai autóinak digitális átalakulására. A rövid tájékoztató sajnos nem avat be a részletekbe, de az Nvidiához hasonlóan a Qualcommnak is komoly tervei vannak az autóiparral, a cég már egy egész seregnyi lapkával szolgálja ki a szektor igényeit.
"Hiszünk abban, hogy az innovációhoz a piacvezetők együttműködésére van szükség. A Qualcomm Technologies-szal kötött megállapodásnak köszönhetően bővítjük tudásunkat a digitális technológiák és a web 3.0 területén, amelyek nagy lehetőségeket rejtenek az autóipar és a motorsport számára."
- fűzte a hírhez Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója. A Qualcomm élén álló Christiano Amon pedig azt hangsúlyozta, hogy az összefogás világszínvonalú vezetési élményt hoz majd a Ferrari-vásárlóknak a Snapdragon Digital Chassis platform segítségével.