Hirdetés

Egy felmérés szerint a tinik még mindig iPhone-t vennének androidos készülékek helyett



|

Az Apple termékei sokkal kelendőbbek, mint bármely más márka modelljei, és ez nem csak a mobilokra igaz.

Hirdetés

Megjelent a Piper Sandler által készített féléves felmérés (Taking Stock with Teens Survey) eredménye, amely azt hivatott meghatározni, hogy mit preferálnak a fiatalabb fogyasztók, és milyen a megoszlás az egyes márkák között. A felmérés során az Amerikai Egyesült Államok 47 államában 6020 tinédzsert kérdeztek meg, akiknek átlagéletkora 16,1 év volt, átlagos jövedelme 66 280 dollár, 38%-a pedig részmunkaidős. 

A statisztika kimondottan jó hírt jelent az Apple számára, a tizenévesek népszerűségi versenyét ugyanis még mindig magabiztosan nyeri az iPhone. Az iPhone-tulajok aránya rekordmagas, 85%-os, a vásárlási szándék pedig 86 százalékos. A Piper Sandler szerint az adatok továbbra is pozitívak az Apple számára, azonban enyhe visszaesés figyelhető meg az iPhone iránti kereslet kapcsán. 

Hirdetés

Ami az óramárkákat illeti, az összes tizenéves 34%-ának van jelenleg Apple Watch órája, ami a tavaly őszi felméréshez képest stagnál, a vásárlási szándék viszont 10%-ról 13 százalékra emelkedett. A jómódúbb tinédzserek esetében viszont némi visszalépés történt: 2023 tavaszán és őszén még 42% körül mozgott az Apple részesedése, ez mostanra 36 százalékra csökkent, így pedig alig előzi meg az almás cég a legközelebbi riválisát ebben a szegmensben, a Rolexet, amely 34%-os arányt ért el. 

A szolgáltatások területén az Apple Music továbbra is őrzi második helyét a zenei streamingszolgáltatások tekintetében: a legtöbb tini továbbra is a Spotify-t használja (most 65 százalékot ért el, tavaly ősszel még 70-en állt), az Apple Music a második 35 százalékkal. A tényleges előfizetésekre rákérdezve a felmérésben résztvevők körülbelül 30 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt hat hónapban fizetett az Apple Musicért, a Spotifyért pedig közel 45% nyúlt a zsebébe. 

Az Apple TV+ viszont csak sereghajtó a napi tartalomfogyasztás tekintetében a körülbelül 1 százalékával: itt a YouTube és a Netflix dominálnak 27% körüli értékekkel, ami egyébként elmarad a korábbi években mért 30% feletti csúcshoz képest. Ugyanakkor amit az Apple TV+-on veszít a vállalat, azt az Apple Payen visszahozza, ez ugyanis kategóriájában a legelterjedtebb a tizenéves felhasználók körében: 57 százalékuk válaszolta azt, hogy telepítette az okostelefonjára, és 44%-uk  használta is az elmúlt hónapban. A legnagyobb rivális itt a Cash App 41 százalékkal.

Végül az iCloud+ Private Relay esetében a válaszolók nagyjából 26%-a válaszolta, hogy használja a szolgáltatást (szemben az őszi 37%-kal), 14%-a mondta, hogy nem használja, de szeretné, 31% pedig az ellentábort erősíti (26% nem használja és nem is tervezi, 5% pedig kipróbálta, de nem érdekli). 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.