Ha véletlenül valami baj történik veled, vagy valakivel a közeledben, te fejből tudnád a mentők vagy más segélyszervek telefonszámát? És tudod, mit kell ilyenkor tenni egy baleset vagy rosszullét esetén, amíg megérkezik a profi segítség? Az idei év elején került fel a Google Play és az App Store kínálatába az ÉletMentő nevű app, amelynek minden mobilon ott a helye.
Egyik nagy előnye, hogy tárolja az előre feltöltött egészségügyi adatokat, melyeket segélyhívás során a mentők rendelkezésére bocsát, így a fontos tudnivalók azonnal rendelkezésre állnak. Az app hívásai ugyanúgy "klasszikus" segélyhívások, de már a hívás fogadásakor rendelkezésre áll és a monitoron látható egy digitális adatcsomag is. A kiérkező segítség is hamarabb a helyszínre juthat apontos helymeghatározásnak köszönhetően, de az app megmutatja, hol a legközelebbi gyógyszertár vagy defibrillátor.
Az alkalmazásban augusztus 6-a óta érhető el egy új chatbot, amely egyrészt a telepítéssel és a használattal kapcsolatban ad segítséget, de akkor is jól jön, ha történt valamilyen baleset, már jeleztük is a mentőknek, de a helyszínen szeretnénk addig is segíteni, viszont nem tudjuk, hogyan. Ilyenkor a chatbot kérdezz-felelek módszerrel igyekszik tanácsokat adni arra, mit tegyünk, és mik az elsősegélynyújtás épp szükséges lépései.
Az Országos Mentőszolgálat szerint már több mint félmillióan töltötték le, és 2500-nál is több segélyhívás érkezett már ezen keresztül. A nyári szezonban a Balaton környékéről beérkező jelzéseket szükség esetén a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatához irányítják, ahol a munkatársak tableteket kaptak a hatékonyabb és gyorsabb kommunikációhoz.