A Google bejelentette, hogy a november 5-ei urnazárást követően megtiltja a hirdetőknek, hogy az amerikai elnökválasztással kapcsolatos reklámokat futtassanak az oldalain. Az Aixos jelentése szerint ez már a második alkalom, hogy a techóriás ilyen intézkedést hoz - először a 2020-as választások idején vezette be a szabályt.
A Google elsősorban "óvatosságból" döntött a korlátozás mellett, valamint azért, hogy "csökkentse a félreértések lehetőségét", tekintettel arra, hogy a szavazatok számlálása várhatóan a választás napja után is folytatódni fog. A 2020-as elnökválasztás idején például napokba telt, mire megerősítették Joe Biden győzelmét, elsősorban a világjárvány miatt megszaporodott levélszavazatoknak köszönhetően.
A Google irányelve minden olyan hirdetésre vonatkozik, amely az amerikai választásokkal kapcsolatos, és a vállalat reklámfelületein - például Google Ads, YouTube - vagy más platformokon fut.
A Meta szintén hasonló gyakorlatok mentén jár majd el. A vállalat az amerikai választási kampány utolsó hetében blokkolni fogja a politikai töltetű hirdetéseket, akárcsak 2020-ban. Ezen felül a Meta arra is kötelezi a hirdetőket, hogy jelezzék, ha mesterséges intelligenciát vagy más digitális eszközöket használnak a hirdetések szerkesztéséhez.