Jason Wardle eredetileg családjának készítette el a Wordle névre keresztelt egyszerű szójátékot, de az elmúlt pár hónapban a játék akkora népszerűségre tett szert, hogy végül maga a New York Times vásárolta meg egy igen komoly összegért.
Sokan aggódni kezdtek, hogy egy ekkora cég nem tudja majd megállni, hogy ne csináljon valahogy üzletet a játékból, ezzel elrontva az elegáns egyszerűségét, most pedig egy szoftverfejlesztő szerint már el is kezdte a The New York Times kitalálni, hogyan lesz pénz a játékból.
Ben Adida a Twitteren osztotta meg azt a képet, amelyből tisztán látszik, hogy míg a Wordle maga nem változott meg, addig az oldal, amely kiszolgálja, számos reklámszolgáltatással veszi fel a kapcsolatot, illetve ad trackereket tölt be.
So no the NYT did not make Wordle harder or even change it all that much.... but can you imagine how hard it will be now if they had *any* plans to tweak it? Whew.
— Ben Adida (@benadida) February 16, 2022
Separately, NYT didn't change the game, but they sure changed the deployment. Lots more tracking. pic.twitter.com/HbrkF5o0eh
Ez önmagában nyilván nem jelent még rossz szándékot, könnyen lehet, hogy tényleg csak követni akarják, hogyan játszanak az emberek, illetve reklámfelületekkel szeretnék visszakeresni a felvásárlásra elköltött pénzt, de természetesen az adatkezeléssel kapcsolatos válsághelyzetek korában valahol érthető és megalapozott az aggodalom.
Ettől függetlenül egyelőre nem tudni arról, hogy a The New York Times bármiféle konkrét monetizációs modellt szeretne bevezetni a játékra, mi pedig nagyon reméljük, hogy ez a továbbiakban is így marad.