Hirdetés

Az új OTP MobilBank funkció lebuktatja a csalókat



|

Az OTP mostantól segít az ügyfeleinek meggyőződni arról, hogy valóban a pénzintézettől keresik-e.

Hirdetés

Napi szinten találkozhatunk már olyan hírekkel, melyek különböző pénzintézetek nevében elkövetett csalásokról szólnak. Bevett módszer, hogy az ezeket elkövető kiberbűnözők telefonon keresik fel áldozataikat, és megpróbálják őket rávenni különböző visszaélésre alkalmas személyes és banki adataik megadására.

Ilyen esetekben hívás közben viszonylag korlátozottak arra a lehetőségeink, hogy meggyőződjünk a hívás valódiságáról. Bár vannak bizonyos alapszabályok, melyeket betartva, kisebb az esélye annak, hogy csőbe húzzanak minket, de az egyre finomodó, tökéletesedő módszerek nem egyszer altatják el olyan emberek figyelmét is, akik nem tartoznak a legveszélyeztetettebb csoportok tagjai közé.

Magyarországon, nem meglepő módon, a leggyakrabban a piacvezető OTP nevében követnek el hasonló visszaéléseket. A bank, elejét véve számos csalásnak, most egy fejlesztéssel segítené a jövőben ügyfeleit annak eldöntésében, hogy tényleg a bankból keresik-e.

Hirdetés

Az új funkció lényegében lehetővé teszi, hogy a hívás fogadása közben a MobilBankban ellenőrizzük a hívás valódiságát, vagyis meggyőződhetünk arról, hogy tényleg az OTP munkatársával beszélgetünk-e. Ha frissítjük a banki alkalmazást a következő híváskor láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívó fél telefonszáma, valamint az ügyfélszolgálati azonosítója.

Ehhez az szükséges hogy hívás közben az alkalmazásba belépve kattintsunk a Profil menüpontra. Itt megjelenik minden, a hívással kapcsolatos tudnivaló (feltéve, hogy tényleg a pénzintézettől történt a hívás), de ha még mindig bizonytalanok maradnánk, ellenőrizhetjük a hívó félt az ügyfél szolgálati azonosítóval.

Az alkalmazás felsorolja a július 22-e után OTP-től beérkezett összes ilyen hívást, így azokat utólag is ellenőrizhetjük, még akkor is, ha nem vettük fel a telefont. Pesti Kornélia, az OTP Bank Contact Centerének igazgatója, arra kér mindenkit, hogy éljen az ellenőrzés lehetőségével, hiszen az összes banki ügyfélkár egyharmadáért ilyen csalások a felelősek.

Emellett évek óta próbálják tájékoztatni az ügyfeleket a legújabb bűnözői módszerekről, illetve, hogy mire érdemes ilyen esetekben odafigyelni. Ez azonban hatástalan maradhat, ha mi nem járunk el kellő óvatossággal, és nem teszünk meg minden tőlünk telhetőt az online biztonságunk érdekében.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.