2020 harmadik negyedévében is folytatódott a trend, vagyis az Apple App Store-ja majdnem kétszer akkora árbevételt generált egy-egy 3 hónapos időszak alatt, mint a Google Play Áruház. A Sensor Tower elemzői szerint az Apple platformján éves szinten 31 százalékkal több pénzt költöttek az emberek in-app vásárlásokra, előfizetésekre és alkalmazásokra - összesen 19 milliárd dollárt. A Google Play Áruházában az összeg 34 százalékkal emelkedett 10,3 milliárd dollárra.
Így a felhasználók átlagos 32 százalékos többletköltés mellett az idei harmadik negyedév során 29,3 milliárd amerikai dollárt adtak ki appokra, az alkalmazások telepítéseinek a száma pedig 23,3 százalékkal emelkedett, mégpedig 36,5 milliárdra.
Szokás szerint az Apple megint több pénzt termel jóval kevesebb telepítéssel. Az App Store-ban az installációk száma 2,5 százalékos pluszt követően 8,2 milliárdig jutott, ezzel szemben a Play Áruházban 31 százalékos növekmény következtében 28,3 milliárdnál állt meg a számláló. Hiába telepítenek azonban több alkalmazást Androidra (persze eleve jóval több droidos eszköz van forgalomban), a bevétel messze elmarad az Apple platformján realizálthoz képest.
Az elemzők szerint az elhúzódó világjárvány továbbra is kedvez az appok piacának, a játékok után a legnagyobb érdeklődés a TikTok, a YouTube, a Tinder, a Tencent Video és a Disney+ iránt mutatkozott. Játékokra a mért időszakban 26,7 százalékkal költöttünk többet, összesen 20,9 milliárd dollárt (ebből 12,4-et iOS-en).