Az Apple nem is olyan régen még büszkén reklámozta, hogy az első hétvégén mekkora rekordokat döntöttek az iPhone-eladások. Az elmúlt években azonban nagy változásokon ment át az okostelefonok piaca, igazából minden cég stratégiát váltott. Jelenleg az 1000 eurós zászlóshajók korát éljük, annak ellenére, hogy gyakorlatilag nincs olyan teszt egy készülékről sem, amely szerint megérne ennyi pénzt bármelyik okostelefon. Bár ezzel az emberek többsége is egyetért, az eladások alapján azért akad kereslet ezekre a méregdrága termékekre.
Nem olyan hatalmas azonban, mint eddig. Éppen ezért a Samsung egyre jobban koncentrál a középkategóriára is, és oda igyekszik elsőként bedobni az új technológiákat. A Huawei a Honor márkanévvel párhuzamosan próbál hódítani, miközben az LG és a Sony lassan kihalnak a piacról. Az Apple pedig úgy döntött, hogy többé nem árulja el, mennyi iPhone-t (és iPadet, valamint Macet) értékesít.
Miért van erre szükség? Luca Maestri, az Apple pénzügyi igazgatója világított rá, hogy az elmúlt években az Apple termékeladásai lelassultak, más szóval egyre kevesebb Apple terméket vesznek az emberek. Az Apple mégis egyre több és több pénzt keres. Idén július és szeptember között például "csak" 46 millió iPhone talált gazdára, nagyjából annyi, mint tavaly. Az árbevétel és a nyereség mégis jelentős mértékben emelkedett.
Az Apple szerint a negyedéves eladási adatok innentől kezdve nem képviselik reprezentatív módon a háttérben lévő erőt és lehetőségeket. Az Apple célja nem változott: nagyszerű termékekkel és szolgáltatásokkal akarja gazdagítani az emberek életét, páratlan felhasználói élményt és elégedettséget nyújtva.
A befektetők mindenesetre nem örülnek az Apple ötletének, a cég részvényeinek árfolyama a hír hatására nagyjából 7 százalékkal csökkent.