A képernyőbe belógó szenzorsáv az utóbbi évek egyik leginkább megosztó újítása, ugyanakkor az érzékelősziget egyre népszerűbbnek bizonyul a vásárlók körében. 2018 első felében 86,1 millió olyan mobil talált gazdára, amelynek a kijelzőjébe belógott a szenzorsáv.
A Sigmaintell Consulting adatai szerint ez az adott időszak összes eladását nézve 14,25 százalékos arányt jelent, ami tovább emelkedik majd, vélhetően az Apple nyomásának hála.
Érdekes módon a szenzorsávok királya az év első felében a Huawei volt, amely 25,4 millió ilyen készüléket adott el (többek között a P20-as triót). Az Apple összesen 20,7 millió iPhone X-et értékesített. Jelentős mennyiséget tudott eladni ilyen mobilból az Oppo, a Vivo és a Xiaomi is. Az 5 legnagyobb gyártóból egyedül a Samsung nem volt hajlandó átállni erre a trendre.
A szenzorsávot tartogató mobilok iránti kereslet nagy mértékben emelkedik majd, ami annak lesz köszönhető, hogy az Apple rövidesen három új iPhone-t is bemutat. A Huawei a Mate 20 Pro modellel szólna közbe, de az LG V40 ThinQ és a Google Pixel 3 XL is hasonló dizájnnal közelít.