A költségvetési megszorítások mellett a Netflix alapvetően két lépésre építette a pandémiát követő visszaesés ellen bevetett kríziskezelését: a reklámokkal felhígított olcsóbb előfizetési konstrukció elindítására, valamint a jelszómegosztás ellehetetlenítésére.
Az eddigi tapasztalatok alapján mindkét ötlet nagy sikernek bizonyult, a hirdetéseket néző ügyfelek száma egyre növekszik, míg a profilok megosztásának üldözése is több új előfizetőt hozott, mint ahánynak elvette a kedvét a szolgáltatástól. A Reuters friss beszámolója szerint ugyanakkor a Netflix még így sem teljesen elégedett, ezért áremelések jöhetnek.
A hírügynökség szakértőkre hivatkozva arról ír, hogy a piacvezető streaming platform szeretné a reklámokkal támogatott, havi 6,99 dolláros alapcsomag felé terelni az embereket, mivel ez az egyes előfizetőkre vetítve több bevételt hoz a szolgáltató konyhára, mint a 15,49 dolláros reklámmentes ajánlat. Márpedig a jelszómegosztás betiltása után csatlakozott új ügyfelek - akik csak a harmadik negyedévben 6 millióan lehettek - döntő többsége továbbra is az utóbbit preferálja, ezért a Netflix drágíthat a prémium csomagokon, hogy a reklámok felé terelje a nézőket.
Ross Benes, az Insider Intelligence szakértője szerint ezzel a taktikával a vállalat jövőre megduplázhatja a hirdetésekkel streamelő előfizetők számát.
Az Insider Intelligence felmérése arra jutott, hogy az idei évben a Netflix 770 millió dollárnyi bevételt szerezhet a reklámokra épülő jóárasított csomaggal, jövőre viszont már 1 milliárd 70 millió, 2025-re pedig közel 1,3 milliárd dollár lesz ez az összeg. Arra vonatkozóan továbbra sincs információ, hogy mikor érkezhet meg a magyar piacra is a hirdetésekre épülő tagság.
A Netflix ezen a héten tartja a harmadik negyedévre vonatkozó eredménybeszámolóját, melyhez közelítve az LSEG elemzőcég arra számít, hogy 7,7%-os növekedés mellett 8,54 milliárd dolláros bevételről fog hírt adni a vállalat.