Több mint három évvel azután, hogy a Meta - erős ellenérzések közepette - leállította a Facebook arcfelismerő rendszerét, most újból megkezdi az erre épülő funkciók bevezetését a felügyelete alá tartozó platformokon. Az új eszközökkel a vállalat elsősorban a csalásokat és a visszaéléseket szeretné minimalizálni, valamint segítséget próbál nyújtani azoknak a felhasználóknak, akik elveszették hozzáférésüket fiókjaikhoz.
Az egyik új funkció például arcfelismerést használ, hogy felderítse azokat a hirdetéseket, amelyek hírességek vagy más közszereplők arcképével próbálják megtéveszteni a felhasználókat.
"Ha rendszereink azt gyanítják, hogy egy hirdetés esetleg átverés, amely egy közszereplő arcképét tartalmazza, akkor az arcfelismerő technológiánk segítségével összehasonlítjuk a hirdetésben szereplő arcot a híresség Facebook- vagy Instagram-profilképével. Ha azonosítjuk az egyezést és megerősítjük, hogy a hirdetés csalás, blokkoljuk azt."
- olvasható a Meta blogbejegyzésében.
A vállalat elvileg már elérhetővé tette a funkciót "hírességek és közszereplők egy kis csoportja" számára, a következő hetekben pedig több felhasználóhoz is eljut majd. Természetesen aki nem szeretne élni ezzel a lehetőséggel, bármikor lemondhat róla.
A Meta egy másik funkciót is tesztel, amely a Facebook és az Instagram egy régóta fennálló problémáját hivatott megoldani: a fiókok helyreállítását. A vállalat ennek kiküszöbölése érdekében egy új, úgynevezett "videós szelfi" megoldással kísérletezik, amely lehetőséget biztosít a felhasználóknak arra, hogy feltöltsenek magukról egy rövid klipet, amelyet a Meta összevet a profilképükkel, amennyiben kizárták őket a fiókjukból.
Az eszköz azonban nem minden esetben jelent majd megoldást. Sok üzleti fiókhoz például nem társul profilkép, így ezeknek a felhasználóknak továbbra is a Meta jelenleg érvényben lévő fiók-visszaállítási lehetőségeit kell használniuk.
A Meta hangsúlyozta, hogy az arcfelismeréshez használt adatokat azonnal törli, és nem használja őket más célokra. A funkciók teljes mértékben opcionálisak, és a felhasználók bármikor dönthetnek úgy, hogy nem veszik igénybe őket.