Az ősz során hosszas huzavona után a Twitter is Elon Musk érdekeltségébe került, aki több komoly változtatást is végrehajtott a 2006-ban indult közösségi oldalon, köztük a Twitter Blue néven futó előfizetési csomag kissé döcögősre sikeredett megújításával.
A napokban 19 másik európai országgal egyetemben Magyarországon is elindult a szolgáltatás, ám ha tippelnünk kellene, még a kevés hazai felhasználó többsége sem fog lelkesen nyúlni a pénztárcája után.
Muskék ugyanis kifejezetten drágán mérik a tagságot: a weboldalon előfizetve havi 3619 forintot, az iOS-es és androidos alkalmazásokon keresztül pedig már 4000 forintos havidíjat kell kicsengetni érte. Az utóbbi esetekben az App Store és a Play Áruház 30%-os jutaléka tornázza fel a cehhet, ami így a böngészőn keresztül évente 38 100 forintra, míg mobilon 41 190 forintra jön ki. A legjobb az egészben pedig az, hogy a webes felület 2850 forintos havidíjjal hirdeti a Twitter Blue-t, csupán a fizetésnél fedve fel, hogy még a 27%-os ÁFA is terheli az összeget.
S hogy ezért mit kapunk? Egy korábban csak a közismert személyeknek, cégeknek és politikusoknak járó hitelesítő pipát a nevünk mellé, utólag is szerkeszthető bejegyzéseket, jobb minőségű (HD) és hosszabb videók feltöltési lehetőségét, változtatható témájú alkalmazást, NFT-profilképeket, az algoritmus által kiemelt tweeteket és válaszokat, SMS-alapú kétlépcsős azonosítást, illetve fele annyi reklámot, mit mindenki más.
Igen, nem elírásról van szó, az egyik, ha nem a legdrágább közösségi médiás előfizetés még csak teljes reklámmentességet sem ad, szemben például az 1790 forintos YouTube Premiummal. S ha már itt tartunk, ebből a pénzből a streaming szolgáltatók között is kedvünkre válogathatunk, hiszen a Netflix prémium csomagját (4490 Ft) kivéve egyik sem kerül annyiba, mint a Twitter Blue: a Disney+ havi 2490, az Apple TV+ havi 2790 forintot kóstál, az HBO Max esetében pedig 2390 forint a havidíj.