Sokan megőrülnek manapság az elektromos, vertikálisan emelkedő légi járművekért. Míg egyesek szerint az EVTOL légitaxik és légifuvarozók formájában a jövőt jelenti, addig nem biztos, hogy mindenki örülne, ha már a fejünk fölött lévő teret is ellepnék a járművek. Addig is, míg kiderül, hogy melyik oldalon vannak többen, a fejlesztések nagy erővel zajlanak. Az is egyértelművé vált, hogy a hadseregeket is érdekli a technológia, az amerikai légierő ugyanis beszállt a fejlesztésekbe, mert nem akarja, hogy az elektromos repülés is az apró drónok sorsára jusson, és majd Kínában taroljon igazán.
Jelenleg is keresik a fejlesztőket, hogy beindíthassák az EVTOL technológiát katonai és kereskedelmi környezetben. Tőkét és kutatás-fejlesztést ehhez nem nyújtanak (ebből állítólag olyan sok van, hogy nincs rá szükség), de tesztelési és hitelesítési segítséget igen, valamint gyártási tippeket is adnak, és a biztonsági rendszerekhez is biztosítanak tanácsokat. Mindezzel azt szeretnék elérni, hogy az elektromos repülés és az EVTOL az Egyesült Államokkal legyen összekötve.
A hadsereg idővel a légitaxizáson túl a harctéren is bevethetné ezeket az eszközöket, persze komolyabb kivitelben. A cél az, hogy 3-8 embert vigyenek, minimum 100 mérföld per órával, legalább 1 órán át és 200 mérföldön keresztül. Katasztrófahelyzetekben, tűzvésznél és orvosi mentésnél is hasznos lehet az ilyen jármű, még ha nem is biztos, hogy leváltja a hagyományos autókat. Jelenleg azt remélik, hogy 2023-ra lesz működőképes EVTOL jármű, az Uber pedig 2023 és 2025 között kezdené a légitaxizást.