A Yum! Brands vállalat AI chatbotot vezet be, amely 500 helyszínen, egyebek között Taco Bell, Pizza Hut és KFC éttermekben kezeli majd a drive-thru rendeléseket. A fejlesztés az NVIDIA-val közösen zajlik és 2025 második negyedévére tervezik a bevezetést. Az AI chatbotot úgy tervezték, hogy az emberi beszédmintákhoz alkalmazkodva és a hatékonyság javításával zökkenőmentesebb rendelési élményt teremtsen.
Egyelőre nem világos, hogy ez az új AI-rendszer miben különbözik a már meglévő AI-rendelési technológiától, amelyet a Taco Bell már bevezetett néhány helyen. Mindenesetre a lépés az automatizálás felé mutató szélesebb körű tendenciát jelez a gyorsétterem-iparban. Bár a mesterséges intelligenciával történő rendelés hosszú távú hatékonysága továbbra is bizonytalan, az automatizálás erőltetése arra utal, hogy az iparág életképes megoldásként tekint rá.
Más gyorséttermi óriások is kísérleteztek a mesterséges intelligencia alapú rendeléssel, vegyes eredményekkel. A Wendy's nemrégiben kötelezte el magát egy hasonló kezdeményezés mellett, míg a McDonald's tavaly próbálkozott vele, kevesebb sikerrel. Bár a mesterséges intelligencia csökkentheti az emberi hibákat a drive-thru rendeléseknél, ugyanakkor új és váratlan hibák lehetőségét is magában hordozza.