Hirdetés

Abszurd díjakkal lehetetleníti el a külső fizetéseket az Apple



|

A cupertinóiak módosítani kényszerültek az App Store szabályzatát, de az Európai Unió továbbra sem elégedett - nem beszélve a fejlesztőkről.

Hirdetés

Az Apple ismét módosította az App Store szabályzatát az Európai Unióban, miután a szabályozó hatóságok a digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) megsértésével vádolták, majd rekordméretű büntetéssel sújtották a vállalatot. Első ránézésre úgy tűnhet, hogy a bírság elkerülése érdekében hozott változtatások nagyobb szabadságot kínálnak a fejlesztőknek az alternatív fizetési lehetőségek tekintetében, azonban egy korlátozó díjstruktúra jelentősen árnyalja a képet - adta hírül a The Verge.

A mostani frissítések értelmében idén ősztől az EU-ban minden fejlesztő képes lesz olyan linkeket elhelyezni az alkalmazásokban, amelyek azokon kívüli vásárlásokhoz terelik a felhasználókat. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy egy harmadik fél által üzemeltetett fizetési oldalon, platformon lehet majd végrehajtani a tranzakciót, ezzel megkerülve az Apple megoldásait.

Hirdetés

A cupertinóiak viszont egy új díjstruktúrát is életbe léptettek a módosítással párhuzamosan, amely irreálisan magas költségeket vezetett be a fizetésekhez kapcsolódóan. Tudniillik amint egy fejlesztő valamilyen külső linkeket ad hozzá az alkalmazásához, az Apple egy új, úgynevezett "áruházi szolgáltatási díjat" vet ki a digitális áruk és szolgáltatások értékesítésére, amelyek a felhasználó által az alkalmazás telepítésének időpontjától számított egy éven belül történnek. A díjakat abban az esetben is felszámolják, ha a felhasználó soha nem kattint a külső oldalra terelő linkre - például egy automatikusan megújuló fizetés esetében.

A díj egészen pontosan 20 százalék a kizárólag az App Store-ban elérhető alkalmazások esetében, míg a harmadik féltől származó alkalmazásboltok támogatását hozzáadó applikációk 10 százalékot fizetnek, viszont ebben az esetben más egyéb díjak is felmerülnek.

Az Apple ezeken felül bevezet egy 5 százalékos, úgynevezett "kezdeti akvizíciós díjat" is, ami azt jelenti, hogy a vállalat akár 25 százalékos jutalékban részesülhet egyes vásárlások után, beleértve a platformon kívüli fizetéseket és az automatikus újravásárlásokat is.

"Az Apple feltételei teljesen gazdaságtalanná teszik a fejlesztők számára, hogy alkalmazásaikat mind az App Store-on, mind a konkurens iOS alkalmazásboltokon keresztül terjesszék."

- írta Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója az X-en közzétett, az új szabályokat tárgyaló bejegyzésében.

Az Apple ugyanakkor azt állítja, hogy a díjak reálisak, és tükrözik az alkalmazásboltja által nyújtott kiterjedt értéket. A vállalat elmondása szerint az akvizíciós díj "azt az értéket tükrözi, amelyet az App Store nyújt, amikor összekapcsolja a fejlesztőket az uniós ügyfelekkel", míg az áruházi szolgáltatások díja "az Apple által a fejlesztőknek nyújtott folyamatos szolgáltatásokat és képességeket" reprezentálja.

Az EU jelenleg is vizsgálja az Apple-t az alternatív alkalmazásboltokra vonatkozó korlátozó politikája miatt, miközben több vállalat is kifogásolta a cupertinóiak magatartását. A Spotify szóvivője, Jeanne Moran szerint az Apple "ismét durván figyelmen kívül hagyja a digitális piaci törvény (DMA) alapvető követelményeit", így felszólítja az Európai Bizottságot, hogy "gyorsítsa fel a vizsgálatot, vezesse be a napi bírságokat és szerezzen érvényt a DMA-nak".

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.