Bárhogyan is vélekedjünk róla, a YouTube egyértelműen napjaink egyik legjelentősebb platformja, amelynek népszerűsége a Premium csomagnak és folyamatos fejlődésnek köszönhetően töretlen. A Google szolgáltatása nemrég jelentős mérföldkőhöz érkezett: az első olyan streamingplatform lett, amely a teljes televíziós nézettség több mint 10 százalékát tette ki.
A Nielsen jelentése szerint ugyanis 2024 júliusában a streaming összességében a tévénézők 41,4%-át vonzotta be, ezen belül pedig a YouTube csücsült fel a trónra a maga 10,4 százalékával - ezzel pedig rekordot ért el, ugyanis ez volt az első alkalom, hogy egy online platform átlépje ezt a küszöböt.
A YouTube 2024 júniusában még "csak" 9,9 százalékos nézettséget tudott felmutatni, ami 0,5 százalékpontos növekedést jelent egy hónap alatt. Ez szintén jelentős teljesítmény. De nemcsak a Google platformja gyarapodott a 2024 júliusáról készült statisztikák alapján: a Peacock (ami nálunk a SkyShowtime része) használata 33 százalékkal ugrott meg, az Amazon Prime Video és a Roku Channel pedig szintén két számjegyű növekedést értek el. Noha a Netflix júliusban stabilan tartotta a 8,4 százalékot, ha az év eleje óta vizsgáljuk, akkor 6,33%-ös növekedést könyvelhet el a nézettségben. Íme a diagram:
Éremes megjegyezni, hogy a teljes streaming-fogyasztás 2024 januárja óta 15 százalékkal emelkedett, ami alig több mint hét hónap alatt komoly növekedést jelent, és fokozatosan fordul át a mérleg nyelve a hagyományos kábeltévé felől a streaming felé, azonban a Niesel jelentése alapján hírfogyasztás szempontjából még mindig igencsak kedveltek a hagyományos csatornák: júliusban az ilyen hírek hatalmas népszerűségnek örvendtek, amit többek között a Donald Trump elleni merénylet generált.