Már hosszú évekkel ezelőtt szárnyra kapott a híresztelés, miszerint a Google reklámblokkokat készül rendszeresíteni a videó megosztó platformján a szüneteltetett lejátszás képernyőjére. Másfél éve folynak ez ügyben a tesztek, és nem titkolózott ezzel kapcsolatban az érintett vállalat sem, most azonban felhasználói visszajelzések szerint a funkció szintet lépett, és egyre többeknél tűnik fel.
A YoutTube megerősítette, hogy egyre több hirdető célozhatja meg a szünet-képernyőt, pedig ha valaki leállítja a felvételt, azt bizonyára nem azért teszi, hogy inkább reklámot nézzen. Oluwa Falodun, a cég kommunikációs menedzsere azt nyilatkozta, hogy a tesztidőszakban meglepően jól teljesített ez a formátum, így nincs ok arra, hogy tovább várjanak a bevezetésével.
Hirdetők korlátozott körével már 2023 óta elkezdték a kísérleti alkalmazást, amiről tavasszal már magabiztosan nyilatkozták, hogy parádésan bevált. Philipp Schindler, a Google üzleti vezetője azt mondta, hogy nem érte meglepetésként őket a siker, és előbb-utóbb valószínűleg az összes olyan felhasználó találkozik majd szüneteltetett videó alatti reklámokkal, aki nem fizet elő a platform reklámmentes verziójára.
Ahogy az ilyenkor történni szokott, elöntötték a Redditet az újdonság megjelenését észlelő és értékelő posztok. Ezek közt persze van meglepődött, érdeklődő, értetlenkedő és felháborodott is, hiszen ezek a bejegyzések a legfőbb elsődleges indikátorai egy-egy megjelenő újdonságnak. Ezek magas száma pedig a formátum széles körű terjedését jelzik.
I paused my video and this showed up
byu/Pale_Baker3255 inyoutube
A YouTube azt állítja, hogy ezek a hirdetések csökkenthetik a felhasználók megszakított videók miatt érzett jogos frusztrációját, de azt már nem tették hozzá, hogy ez csökkentené-e a videók lejátszása közben beinduló spotokat. Egyébként sok mindent kipróbáltak már: Tavaly bevezették a kihagyható hirdetéseket, és korábban kísérleteztek hosszabb, de ritkábban megjelenő hirdetésekkel is.
Nem a YouTube az első olyan streaming platform, amely ezzel a hirdetési formával próbálkozik. Korábban vezetett már be ilyet a Hulu, az AT&T és a Sling TV is, bár ezek között volt olyan is, amit kezdetben ki lehetett kapcsolni a beállítások menüben.