Ha a Vodafone, a Telekom és/vagy a Digi előfizetői vagytok, akkor valószínűleg ti is tapasztaltátok ma délelőtt, hogy akadoznak vagy éppen elérhetetlenné váltak a mobilos, tévés és internetes szolgáltatások. A probléma több hazai oldalt is érintett, többek között az Origo, a Magyar Nemzet, a Bors és a Mandiner honlapjai is 502 Bad Gateway hibaüzenetet dobtak.
Érthető módon minden lehetséges felületen megindult a tömeges panasztétel, szerencsére ez a káosz nem tartott sokáig, és a Telekom, illetve a Vodafone is közleményben reagált a történtekre.
Először a Telekom jelentette be a hivatalos Facebook profilján keresztül, hogy a mobilszolgáltatása, valamint az IPTV és Telekom TV szolgáltatásai helyreálltak, és amennyiben bárki bármilyen hibát tapasztal, a készülék újraindítását javasolják. A poszt szerint áramellátási hiba állt a háttérben.
A Vodafone ennél beszédesebb volt, és ugyanúgy a Facebookon avatta be ügyfeleit abba, hogy a mobilszolgáltatások elérhetőségével kapcsolatos fennakadásokat áramszünet okozta az egyik szerverközpontban. Pár órája még azt írták, hogy a munkatársak már javították a gondot, így minden zavartalanul működik, ennek ellenére előfordulhat, hogy a telefonok nem csatlakoznak automatikusan a hálózathoz. Ebben az esetben szintén az újraindítás segíthet, miként a vezetékes eszközöknél az áramtalanítás és visszakapcsolás, amit akár meg is kell ismételni.
Nemrég aztán egy újabb közleményben arról tájékoztatott mindenkit a Vodafone, hogy "az áramszünet következtében egyes területeken lehetnek még szolgáltatáskiesések a vezetékes internet- és tévészolgáltatásokat illetően", továbbá előfordulhat, hogy bizonyos Vodafone TV interaktív funkciók (mint a videotéka, a műsorvisszanéző funkció és megállítás) nem működnek. Nagy erőkkel dolgoznak a probléma elhárításán, szóval érdemes követni a fejleményeket.
A Digi a hír írásának pillanatában még nem adott ki semmilyen közleményt.