A több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkező Viber üzenetküldő mögött álló japán Rakuten cég vezetősége úgy határozott, hogy minden kapcsolatot megszakít a Facebookkal. Hivatalos álláspontjuk szerint azért döntöttek így, mert a Facebook állandóan megszegi az adatkezelési szabályzatokat és képtelen érdemben bármit tenni a platformján terjedő gyűlöletbeszéd és erőszakos tartalmak ellen. A Viber a szakítás eredményeként többé nem költ reklámokra a Facebookon, és törli a Viber appból a Facebook Connect, a Facebook SDK és a Giphy elemeket idén júliustól.
A Viber szerint a Facebook továbbra sem képes felfogni, hogy milyen szerepet játszik a mai világban, és nagy gondot jelent, hogy rosszul kezelik az adatokat, az appjaik nem kínálnak megfelelő biztonságot, és semmit sem tesznek, hogy megvédjék az embereket az erőszakos és veszélyes tartalmaktól, mozgalmaktól. A Viber szerint a Facebook túl messzire ment, a cégeknek pedig egyértelműen állást kell foglalniuk.
A vezetők szerint a George Floyd halála után kirobbant, és egyre csak súlyosbodó, szélsőséges mozgalmak, csoportok gyűlöletbeszéde ellen sem tesz semmit a Facebook, és ez volt a Viber számára az utolsó csepp a pohárban. Emellett persze az is közrejátszhat a dologban, hogy egyre több kritika éri a Facebookot azzal kapcsolatban, hogy a külső alkalmazásokba beépített moduljaival is eghy csomó adatot szipkáz be a felhasználókról - Európában már alakulnak is az ezzel kapcsolatos jogi eljárások.