Miután hazánkban harmadfokúra emelkedett az árvízkészültség a Dunán, és több területet is lezártak országszerte, a Yettel nemrég bejelentette, hogy a nehéz időszakra való tekintettel egy korlátlan adatkeretet tartalmazó szolgáltatást indít az ügyfelei számára (amely nem aktiválódik magától, a felhasználók az üzletekben, az alkalmazásban, vagy egy SMS-sel indíthatják el).
A kezdeményezéshez most csatlakozott egy másik szolgáltató is: a Magyar Telekom az árvíz elleni védekezést segítendő, szeptember 18. és 30. között 100 perc beszélgetést vagy 15 GB mobilnetet biztosít díjmentesen a mobilos ügyfeleinek (havi díjas, lakossági, üzleti, flottás, Domino), az aktiválástól számított 10 napra. Emellett az említett időszakra vonatkozóan a mobilos és vezetékes ügyfelek költségek nélkül vehetik igénybe a számlafizetései feltételekkel kapcsolatos könnyítéseket.
A Telekom sajtóközleménye arra is kitér, hogy miképpen lehet aktiválni a díjmentes 100 perc beszélgetést vagy 15 GB-os mobilnetet: a Telekom alkalmazásban, a Kiegészítő szolgáltatások alatt, a Telekom fiókban a Belföldi és EU-s netbővítők alatt (Nem korlátlan netbővítők kategória), illetve a 1414-es számra küldött SMS-kóddal (+SOS100PERC vagy +SOS15GB) szeptember 18. és 30. között.
A díjmentes mobilnetet az ügyfelek a Telekom belföldi hálózatán és EU-n belül is felhasználhatják, a díjmentes beszélgetést minden belföldi alapdíjas mobil és vezetékes irányba belföldön és az EU-ban használhatják fel, az aktiválástól számított 10 napon belül. Ami a számlafizetést illeti, nehézség esetén 30 napra kérhető fizetési haladék, amelynek egyszeri díját a körülményekre való tekintettel most elengedik az említett időszakban (az üzletben, online chaten vagy a 1414-en lehet igényelni).
A Telekom továbbá biztosított mindenkit arról, hogy folyamatosan monitorozza az áramellátást minden hírközléssel kapcsolatos telephelyén, és a hálózatban keletkező üzemzavar esetében azonnal megteszi a megfelelő lépéseket, hogy a szolgáltatások zavartalanul működjenek.