A Facebook bevezeti a "Barátok" fület, hogy a személyes kapcsolatok újra előtérbe kerüljenek az algoritmikus ajánlásokkal szemben, melyek jelenleg a hírfolyamot uralják. Az egyelőre csak az Egyesült Államokban és Kanadában bevezetett fül kizárólag az ismerősöktől származó tartalmakat jeleníti meg, beleértve a történeteket, videókat, posztokat és születésnapokat. A változtatással az eredeti Facebook-élményt próbálják visszahozni, melyről a vállalat elismeri, hogy más funkciók, például a csoportok, a videók és a Marketplace háttérbe szorítottak.
Korábban a Barátok fület a barátkérelmekre és az ismerős javaslatokra használták, de most egy dedikált, csak barátainkat tartalmazó feedként lett újrahasznosítva. Ez a váltás a felhasználóknak szünetet kínál a szponzorált tartalmak és csoportos posztok túlnyomó mennyiségétől, amelyek a főoldalon elfoglalták a helyet. Tavaly a Facebook bevezette a "Local" és az "Explore" lapokat, hogy még inkább előtérbe helyezze az ajánlott tartalmakat, így az ismerőseinkre összpontosító élményhez való visszatérés figyelemre méltó váltás a stratégiában.
A felhasználók a Facebook-alkalmazás navigációs sávjából érhetik el a Barátok lapot, és az alkalmazás beállításai között navigálva testre is szabhatják a fülsávjukat. Ez a frissítés illeszkedik Mark Zuckerberg vezérigazgató elképzeléséhez, miszerint az év során több "eredeti" Facebook-funkciót is vissza kívánnak hozni, és ezzel a platform eredeti, a korábbi időkből származó vonzerejét kívánják visszaállítani.