A Counterpoint elemzőcég adatai szerint 2017 kiváló év volt a HMD Global, és így a Nokia márka számára. A HMD Global szárnyai alatt a szebb napokat megélt Nokia 4,4 millió készüléket tudott eladni 2017 utolsó negyedévében.
Az Apple és a Samsung döbbenetesen nagy számaihoz képest ez nem túl érdekes. Ugyanakkor a Counterpoint rámutatott, hogy a Nokia ezzel több készüléket adott el az olyan riválisainál, mint az HTC, a Sony, a Google, az Alcatel, a Lenovo, a OnePlus, a Gionee, a Meizu, a Coolpad vagy az ASUS. A teljes mobilpiac 5 százaléka került ezzel a Nokia kezébe (az okostelefonos szektornak pedig az 1 százaléka).
A legutóbbi negyedév során a Nokia legfontosabb piaca Nagy-Britannia volt, az országban a három legkeresettebb okostelefonos márka lett. A Nokiának azonban ennél is fontosabb, hogy a normál mobiltelefonok piacán globálisan is vezető szereplő, illetve a legtöbb európai országban szintén.
Bár az új Nokia 3310 bemutatójakor nehéz volt hová tenni a mobilt, most, hogy ezt a szektort meghódította a Nokia, az okostelefonos piacon is nagyobb terjeszkedésbe kezdhet. Az MWC-n meg is érkezhet a Nokia 9 vagy a Nokia 7.