Pár éve még a streamingszolgáltatások egyik legnagyobb vonzereje az volt, hogy reklámmentesen lehetett rajtuk tartalmakat fogyasztani, aztán a külső tényezők (mint a pandémia vagy a gazdasági válságok) miatt egyre jobban kiéleződött a streamingháború, és változtak a játékszabályok: a platformok alacsonyabb havidíjat kínáltak az előfizetőknek, akiknek cserébe néhány hirdetést kellett elviselniük, ami eleinte nagy felháborodást váltott ki, aztán meg hatalmas siker lett.
A Netflix például néhány hónapja arról számolt be, hogy világszerte már több mint 40 millió előfizetője van a reklámokkal megtűzdelt csomagnak, az opció népszerűségét pedig jól mutatja, hogy a cég alelnöke, Amy Reinhard szerint a támogatott régiókban az új tagok 40%-a erre fizet be.
Most úgy tűnik, hogy a Netflix megvalósítja azon tervét is, hogy fokozatosan megszünteti a meglévő előfizetői csomagok legolcsóbb reklámmentes szintjét. Amint arról a Reddit számos felhasználója beszámolt, a szolgáltatás több alapcsomag-előfizetőt is arról értesített, hogy válasszanak másik előfizetést, hogy továbbra is tagok maradhassanak. Az egyik fórumozó, bizonyos BritesBowlingBall az alábbi képpel mutatta meg azt az üzenetet, amit kapott: ezen jól látható, hogy a jelenlegi előfizetésével július 13-ig használhatja a platformot, és muszáj újat választania, amennyiben folytatni akarja.
Can't finish Netflix subscription
byu/BritestBowlingBall inmildlyinfuriating
Az alapcsomagért eddig 9,99 dollárt kért el a Netflix, ehelyett marad a 6,99 dolláros reklámokkal teli csomag, valamint két reklámmentes: a 15,49 dolláros és a 22,99 dolláros 4K-s prémium szint.
A Redditen olvasható hozzászólások alapján leginkább azok kapnak ilyen értesítést, akik Kanadában vagy az Egyesült Királyságban élnek, ami megerősíti a Netflix azon tervét, amiről még év elején számolt be, hogy a meglévő előfizetők számára az év második negyedévében elkezdi kivezetni az alapcsomagot, kezdve Kanadával és az Egyesült Királysággal. Vajon mi mikor kerülünk sorra?