Az évek során a Microsoft sosem röstellte kukázni a befuccsolt projektjeit, elég csak az anti-iPod Zune zenelejátszóra, a Windows Phonre-ra vagy a közelmúltból az Xbox platform dedikált felhős TV-stickjére, a megjelenés előtt elkaszált Project Keystone-ra gondolni.
A Bing kereső mellett ugyanakkor elszántan kitart a cég, holott a szolgáltatás 13 éves fennállása alatt még a 3,5%-os piaci részesedést sem sikerült elérnie, egy tavalyi beszámoló szerint pedig a felhasználók a "Google" kifejezésre keresnek rá a legtöbbször vele. A jelek szerint a jövőben sem várható a Bing nyugdíjazása, a Microsoftnak ugyanis egy új terve van a keresőmotor felvirágoztatására.
A The Information értesülése szerint maga a vezérigazgató, Satya Nadella adta ki az utasítást egy úgynevezett "szuper app" kifejlesztésére, amely egyetlen programba integrálja a keresést, az üzenetküldést, a híreket és a vásárlást.
A korai fázisban tartó munkának az adta meg az első lökést, hogy Nadella a Bing erősebb integrálását kérte a vállalat meglévő szolgáltatásaiba.
"Bár nem világos, hogy a Microsoft végül elindít-e egy ilyen alkalmazást, a tárgyalásokra rálátó személyek szerint Satya Nadella vezérigazgató már lefektette az alapokat azzal, hogy a Bing keresőmotor jobban együttműködik a Microsoft más mobil termékeivel. Például arra utasította a Bing csapatát, hogy integrálják a szolgáltatást a Microsoft Teams üzenetküldő és Outlook e-mail alkalmazásokkal, megkönnyítve az ügyfelek számára a keresési eredmények megosztását az üzenetekben."
- írja a lap, amely úgy tudja, hogy hosszabb távon a vállalat továbbra is szeretne közelebb kerülni a fogyasztói piachoz (a Microsoft jelenleg a vállalati ügyfelektől szerzi a bevételei többségét). A készülő szuper alkalmazás mellett a cikk arra is kitér, hogy a múltban a redmondiak milyen elszántan küzdöttek a Google egyik fontos bástyájának lebontásáért.
Nevezetesen a keresőóriás iOS-es alapértelmezéséről van szó, amelyért a Google évente dollármilliárdokat fizet az Apple-nek. A Microsoft fejese állítólag már több közvetlen tárgyaláson is próbált rálicitálni a riválisra a Bing javára, ám eddig mindig a Google ajánlata győzött. Ha a redmondiaknak sikerülne kiütniük a nyeregből a konkurenciát, a Bing közel 2 milliárd eszközön lehetne ott a következő frissítéssel, legalábbis az alapértelmezés átállításáig.