A mozgásérzékelésre épülő Nintendo Wii konzol 2006-os megjelenése óriási sikernek bizonyult, így a trendre rákapva 2010-ben a rivális Sony és Microsoft is piaca dobták a saját megoldásaikat a PlayStation Move és a Kinect képében.
Az utóbbit egy időben olyan komolyan vették a redmondiak, hogy az Xbox One esetében egyenesen kötelező kiegészítőnek szánták a Kinect-egységet, ám a kalimpálós játékok iránti lelkesedés mulandónak bizonyult, így a technológia fokozatosan elvesztette a jelentőségét. Windowson végül 2015-ben, Xbox 360-on 2016-ban, Xbox One-on pedig 2017-ben szűnt meg a szenzor támogatása, most pedig az utódként bemutatott Azure Kinect Developer Kit is lelép a színpadról.
A 2020 óta forgalmazott Azure Kinect DK a Microsoft felhős ökoszisztémájához csatlakozva teszi elérhetővé a Kinect szenzoros képességeit, ám az eredeti termékkel ellentétben már nem a játékokra, hanem olyan tevékenységi körökre fókuszálva, mint a robotika, a logisztika, a kiskereskedelem vagy az egészségügy. Három év után azonban eljött a búcsú ideje, amit a redmondiak egy blogposztban jelentettek be.
A bejegyzés alapján a 399 dolláros Azure Kinect Developer Kitet ugyan még október végéig árusítják, de már csak a készlet erejéig. Akik viszont már beszerezték, vagy addig beszerzik, azok az ígéret szerint később is ugyanúgy használhatják majd. A Microsoft az ügyfelek igényeinek megváltozásával, a termékpaletta felülvizsgálatával indokolta a döntést.
Habár a vállalat ezzel végleg kihátrál a területről, Kinect nem marad örökös nélkül. Ahogy a bejegyzés felhívja rá a figyelmet, a héten jelent meg az Orbbec nevű gyártó hasonló eszköze, a Femto Bolt, amelyben ugyanaz a mélységi kamera dolgozik, mint az Azure Kinect Developer Kitben, a Microsofttal való partnerségnek hála pedig a fejlesztők erre is könnyedén átvihetik a meglévő alkalmazásaikat