Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója már régóta hangoztatja a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket és azok fontosságát, amelyek a Meta jövőbeli terveinek is központi részét képezik. A vállalat háza táján (a virtuális valóság mellett) lényegében minden a Meta AI körül forog, ami kissé aggasztó, tekintve, hogy Zuckerberg a technológiát elsősorban arra használná, hogy a felhasználók személyiségéhez igazodó virtuális influenszereket, valamint egy teljes egészében AI által generált hírfolyamot hozzon létre.
A Facebook nemrégiben kénytelen volt beismerni, hogy a felhasználók bejegyzéseivel tréningezi saját mesterséges intelligenciáját, most pedig kiderült, hogy a Meta a Ray-Ban okosszemüvegei által gyűjtött adatokat is hasonló célra használja fel.
A vállalat a TechCrunch-nak erősítette meg, hogy a szemüvegek által készített (és a beépített Meta AI-eszközök által elemzett) képeket, valamint az összes hangalapú parancsot az AI-modellek tanítására használja.
Amikor a portál a képek tárolásáról és felhasználásáról kérdezte a Metát, a vállalat egy diplomatikus "sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudjuk" választ adott, ami cseppet sem megnyugtató.
A Meta szóvivője mindeközben hangsúlyozta, hogy a gyakorlat szabályos és megengedett.
"Azokon a helyeken, ahol a multimodális AI elérhető [jelenleg az Egyesült Államokban és Kanadában - a szerk.], a Meta AI-jal megosztott képek és videók felhasználhatók a mesterséges intelligencia fejlesztésére az adatvédelmi szabályzatunk szerint."
- fogalmazott a képviselő.
Ami a hangalapú parancsokat illeti, a Meta adatvédelmi irányelvei szerint a vállalat ezeket is rögzítheti, bár a felhasználók elviekben lemondhatnak erről a fiókjuk létrehozásakor.
A mostani hírek nem sokkal azután érkeztek, hogy a Harvard Egyetem két diákja bebizonyította, a Meta okosszemüvege tulajdonképpen bárkit képes felismerni. A kísérletük alapján arra jutottak, hogy a szemüveg akár számunkra teljesen idegen személyeket is be tud azonosítani, ami a fentiek tükrében még aggasztóbb jelenség.