Hirdetés

A Leica új fényképezőgépének hitelesítő funkciója trendteremtő lehet a hamísítások korában



|

A tartalomhitelesítő funkció, a C2PA az Adobe fejlesztésében segítheti az online bizalom helyreállítását.

Hirdetés

A félrevezető és hamisított képektől a konkrét deepfake tartalmakig széles a skála az AI által felborított online térben. Ha ránézünk egy képre, jó esetben még kiszúrhatjuk az apró jeleket, melyek felfedik annak esetleges hamisságát, a téma szakértői azonban már most figyelmeztetnek minket, hogy ez nem marad így sokáig. Az új technológiák finomodásával hamar eljön az a kor, mikor már szabad szemmel nem fogjuk látni az apró különbséget eredeti és hamisítvány között.

Persze a gyártók és fejlesztők igyekeznek időben felkészülni, illetve felkészíteni minket erre az időszakra, hogy felvértezve magunkat a csalás ellen, szembeszállhassunk a teljes online tér bizalomvesztésével. 

Hirdetés

A különböző mobilgyártókkal is együttműködő Leica most egy olyan fejlesztésbe kezdett, ami felvenné a kesztyűt az egyre jobban elharapódzó hamis tartalmak terjedésével. A gyártó az új, M11-P nevet viselő fényképezőgépével egy funkciót vezetett be, melynek lényege, hogy ha bekapcsoljuk a tartalomhitelesítést, a készülék hitelesítő metaadatokkal látja el az elkészült képet.

Ezek az adatok tartalmazzák a készítéséhez használt gép típusát, a szerkesztésnél alkalmazott program nevét, és azt is, hogy használtak-e AI-t a kép szerkesztése során. Az adatsor értelemszerűen minden módosítás alkalmával újabb részletekkel bővül. A hitelesítéshez használt metaadatok az említetteken kívül tartalmaznak egy úgynevezett titkosított C2PA nyilatkozatot is; az elnevezés a hitelesítést ellátó technológiát alapító szervezet, a Coalition for Content Provenance and Authenticity név rövidítéséből származik. 

A kezdeményezést 2019-ben indító Adobe időközben összefogva olyan vállalatokkal, mint a Microsoft, a Truepic, az Intel és az Arm, elindította újítását a saját platformján is. A netes bizalom helyreállítását célzó technológia segíthet a jövőben kiszűrni a félrevezető információkat, hamis tartalmakat és AI generálta képeket a közösségi oldalakon és egyéb online felületeken. 

A Leica gépén a CR funkció (Content Credentials - tartalom hitelesítés) a menüben érhető el és kapcsolható be, vagyis kéretlenül nem működik, csak ha engedélyezve van. Később, ha további szerkesztést hajtanánk végre a képen, akkor a módosított változathoz is csatolni kell a CR fájlt.

A jelenleg használatba lépő újítás, ha ugyan más formában is de, a Sony-nak is eszébe jutott már. Míg jó eséllyel más gyártók is követhetik az ő példájukat a funkció bevezetésében, az Adobe bejelentette a tartalomhitelesítés kiterjesztését a saját egyéb alkalmazásaira is.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.