"Az űr a legvégső határ. Ennek végtelenjét járja az Enterprise csillaghajó, amelynek feladata különös új világok felfedezése, új életformák, új civilizációk felkutatása, és hogy eljusson oda, ahová még ember nem merészkedett."
A Star Trek-rajongók jól ismerik ezt az idézetet, amely tökéletesen leírja, hogy milyen elveszni egy sci-fi alkotás varázsában, legyen szó akár kis költségvetésű vagy nagyobb büdzséjű darabról. Ezek a szavak jellemzik a 2000-es évek végén tönkrement Ascaron fejlesztésében megjelent űrhajós játékot, a Darkstar One-t is, amely ugyan nem tudta felvenni a versenyt olyan instant klasszikusokkal, mint a Freelancer, de kellemes órákat, mi több, napokat tölthet el vele az, aki bizalmat szavaz neki.
Reszkess, világűr… jövünk!
A bevezetővel ellentétben nem Kirk kapitányt és az Enterprise-t, hanem egy fiatal és elszánt űrpilótát, Kayron Jarvist, valamint az ismert univerzum egyik legegyedibb hajóját, a Darkstar One-t kapjuk kezeink közé, hogy hősünk a mi segítségünkkel tisztázza apja halálának körülményeit. A naprendszereken át vezető nyomozás során változatos küldetéseken keresztül egyre nagyobb részét fedezhetjük fel a galaxisnak, eközben pedig új fajokkal, technológiákkal és ellenfelekkel találkozhatunk. Kora miatt grafikailag talán nem képes a játék ugyanazt nyújtani, mint a modern sci-fi videojátékok, viszont ami a játékmenetet illeti, abban tud olyat mutatni, amiért a szabadságot kedvelő játékosok végtelenül odáig lesznek.
Itt ugyanis minden a mi döntésünkön múlik, csakis rajtunk áll, hogy a temérdek opcióból mazsolázva mit hozunk ki a hajóból, illetve a karakterből.
Inkább jófiúként tevékenykednénk? Netalántán szívesebben zsákmányolnánk ki másokat? Örömmel állnánk fejvadásznak? Vagy csak opportunistaként megragadnánk a kínálkozó lehetőségeket? Bármelyik járható út, ahogyan a földöntúli technológiával felvértezett Darkstar One fejlesztése kapcsán is a határ a csillagos ég: akár fürge cirkálóként vagy masszív rombolóként álmodtuk meg, a lényeg, hogy az univerzum legjobb bárkáját faragjuk belőle. Hogy az ehhez szükséges erőforrásokat miképpen teremtjük elő, az szintén választás kérdése: változatos termékekkel kereskedhetünk, csempészhetünk árukat a törvényt megkerülve, kísérgethetünk kisebb hajókat, levadászhatunk veszélyes űrkalózokat, és teljesíthetünk különböző megbízásokat, de akár felfedezhetünk új bolygókat is, kifürkészve azok rejtélyeit.
Ha kicsi a tét, a kedvem sötét
Mindeközben az emberiség képviselőjeként belecsöppenünk az idegen fajok (mortok, raptor, oc'to, arrack, thul, sʼkaa) közötti feszült viszonyba is, akiknek természetesen megvan a maguk saját kulturális identitásuk és egyedi harci stílusuk is, így mindegyikőjük más megközelítést igényel a diplomácia és a fegyveres konfrontáció szempontjából is. Rájuk szintén hatással vannak döntéseink: csak egy apró lökés kell a törékeny egyensúly felborításához, és könnyedén magunkra haragíthatjuk bármelyiket (persze ha ésszel nem megy, akkor majd megoldjuk erővel).
A Darkstar One tehát elképesztő kalandokat ígér, és ehhez gazdag eszköztárat bocsát rendelkezésünkre.
Huszonhárom szektort és bennük közel háromszáz naprendszert, hét fajt, kétszáznál is több fegyvert, pajzsot és felszerelést (köztük rakétákat, torpedókat és aknákat), száz ereklyét, számos főküldetést, mellékküldetést és missziót, valamint legalább ötven percnyi átvezető jelenetet tartogat a virtuális űrvitézeknek. Esetleg minden hájjal megkent űrkalmároknak vagy hírhedt űrzsiványoknak? Mint említettük, csakis rajtunk áll.
Ha szeretnétek remek teljes verziós programokat, biztonsági szoftvereket és értékes PC-játékokat kapni ajándékba, akkor fizessetek elő a havonta megjelenő PC World magazinra, a Prémium és a Gold csomagok mellé számtalan értékes ajándék jár.