Érdekes statisztikákkal állt elő a Strategy Analytics. A legutóbbi jelentés szerint az okostelefonok gyártói az idei második negyedévben 360,4 millió okostelefont szállítottak le, ami 6 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi 341,5 milliós mennyiség.
A számokból kiderül, hogy a Samsung kilábalt a Galaxy Note 7 nehézségeiből, ugyanis valójában növelte az eladásait. 77,6 millió készülék helyett 79,5 milliót szállított le, amivel a piaci részesedése jelenleg 22,1 százalék.
Második helyen az Apple, amely éves szinten 1 százalékot lépett előre, és 41 millió iPhone-t szállított le. Ez 11,4 százalékos piaci részesedésre elég. Az első két óriás részesedése igazából csökkent a kínai riválisok teljesítménye miatt.
Eközben a kínai gyártók szárnyalnak. A Huawei egyre közelebb kerül az ígéretéhez, amely szerint legyőzi az Apple-t, majd idővel a Samsungot is. A Huawei 38,4 millió készüléket adott el, ami 10,7 százalékos részesedést jelent, tehát egy hajszál választja el az Apple-től a céget. A siker a remekül sikerült P10 és Mate 9 szériáknak is köszönhető.
64 és 58 százalékkal emelkedtek az Oppo és a Xiaomi eladásai, amelyek a szektor 8,2 és 6,4 százalékát birtokolják.