Már régóta folytat "harcot" a videós platformját reklámblokkolóval használók ellen a Google. Nemrégiben érkezett a hír, hogy az üzemeltető vállalat új formáját vezeti be a reklámozásnak, vagyis hogy a videónézés szüneteltetése alatt is reklámokat adnának. Most ismét egy új változtatást jelentettek be, ami nem fog segíteni azokon, akit már eddig is idegesítettek a marketingblokkok.
Aki sokat használja az oldalt, és nem prémium előfizető, az tudja, hogy a reklámok aszerint, hogy hogy állította be a feltöltő, bármikor megjelenhetnek a lejátszás alatt, és egy visszaszámláló mutatja, hogy meddig kell még kibírnunk, mire továbbléphetünk. Egyelőre több megoldást is tesztelnek, így nem biztos még, hogy ez lesz a befutó.
Reddites visszajelzések szerint úgy tűnik, hogy már sokaknál eltűnt a reklámok végét, illetve az átugrás lehetőségét jelző visszaszámláló, ami azt is mutatja, hogy komolyan gondolják az általános bevezetését. Ez a gyakorlatban úgy fest, hogy ahol eddig visszaszámláló volt, ott most semmi nem jelenik meg addig, amíg nem ugorhatjuk át a blokkot.
Egy másik jelzés szerint az asztali böngészőkben olyan is előfordult egyeseknél, hogy nem eltűnik a számláló, hanem csak ki van takarva. Úgy tűnik azonban, hogy a mobilosok sem maradnak ki a "jóból". A beszámólók szerint csak abban van eltérés, hogy kinél hogy tűntetik el a számlálót, azonban, hogy a tesztelésről mikor térnek át az általános gyakorlatra, még nem árult el részleteket a vállalat.