A Google, azután, hogy finoman szólva nem aratott osztatlan sikert a Barddal, tavaly év végén kiadta új AI chatbotját, a Geminit. Az ígéretesen induló platformról nagy általánosságban elmondható, hogy bár valóban jobban sikerült idősebb testvérénél, korántsem villantott akkorát, mint azt beharangozták előzetesen a vállalat részéről. Ráadásul a hétvégén szárnyra kapott a hír, hogy a múlt hét csütörtök óta mobilra is megjelent chatbot letöltése után már nem lehet használni a Google Asszisztenst. Ebben az esetben a bekapcsoló gomb hosszan történő nyomásával sem az nyílik meg, hanem a Gemini.
Ez több problémát is felvet. Az egyik, hogy az új program közel sem olyan jó a hangasszisztens által ellátott funkciókban. Ellenben a mesterséges intelligenciát használó feladatokban inkább a Geminit érdemes választani a felhasználók egybehangzó véleménye szerint.
A probléma feltehetőleg azért bukott ki nem sokkal a telefonos debütálás után, mert többen úgy gondolták, hogy a mind a két szoftvert arra használják majd, amiben erősebbek a másiknál: az Asszisztenst hangalapú segédletnek, a Geminit pedig chabotnak.
Gyakorlatban a dolog úgy néz ki, hogy, ha a Geminit szeretnénk használni, akkor a beállítási folyamat során arra kell lecserélni a Google Asszisztenst. Ezután az Asszisztens ikonja is átvált a Geminiére, mintha csak két példányban is a készüléken lenne.
Van lehetőség a visszaállításra, ám az együttes használatot semmilyen felállásban nem engedélyezi a készülék. Azt nem lehet tudni, hogy ennek orvoslására érkezik-e szoftveres megoldás, vagy csak az új applikációra szeretnék átterelni a felhasználókat.
Beszédes az is, hogy a Google közelmúltban tett bejelentése alapján 17 funkciót távolít el az Asszisztensből. Valószínűleg ezzel összefüggésben, egyes értesülések szerint a vállalat több száz, az Asszisztensen dolgozó alkalmazottját bocsátotta el a közelmúltban. Ez a két tényező együttesen akár a Google Asszisztens végét is előrevetítheti.