Korábban ebben az évben feltűnt a Mozilla támogatási oldalán egy új lap, melyben a fejlesztők a "sponsored shortcuts-okat", azaz a reklámok megjelenését akarták emészthetően előadni. A bejegyzésben arról írtak, hogy egyelőre csak tesztelik a funkciót, ami a felhasználók mindössze egy kis részének tűnik majd fel a böngészőjében.
A reklámok a kezdőlapon és új lap nyitásakor jelenhetnek meg, a fejlesztők ugyanakkor azt ígérik, hogy csak olyan anyagokat engedélyeznek, amelyek megfelelnek a Firefox adatvédelmi irányelveinek.
A Mozilla a kattintások után kap pénzt, a felhasználóikról pedig anonim információkat gyűjtenek, melyeket később a saját proxy szervereiken továbbítanak a hirdetőknek. A proxy forráskódja elérhető a GitHubon a teljesen transzparens működés érdekében.
Jó hír, hogy egyelőre úgy tűnik, a Mozilla nem fogja minden áron átütni a feltehetően nem túl népszerű funkciót. A cég folyamatosan figyeli a visszajelzéseket és arra is lehetőséget biztosítanak, hogy bizonyos hirdetéseken túl az egész reklámblokkot kikapcsolják az érintettek.
Jonathan Nightingale, a Mozilla embere így nyilatkozott:
"[A Firefox] ...nem fog egy óriási logótengerré válni, amit a legtöbbet fizetőnek adunk el a felhasználók beleszólása és az érdekeik szem előtt tartása nélkül."
Sok felhasználó adott hangot az elmúlt időszakban a negatív véleményének, így jó eséllyel végül nem fog a bétából kijutni az új reklámfelület, ami egy meglehetősen kétségbeesett próbálkozásnak tűnik arra, hogy a Mozilla valahonnan további bevételeket szerezzen, amire csökkenő piacrésze miatt szüksége lehet.