A Microsoft látszólag teljesen feleslegesen tartotta életben éveken át a saját keresőmotorját, most azonban úgy tűnik, tényleg kap egy esélyt a felhasználóktól a Bing. Miután a vállalat az OpenAI-al együttműködve felturbózta a keresőt a GPT-4-es generatív nyelvi modellel, a felhasználók egy jelentős része kezdte el próbálgatni, hogy mire is jó az új technológia.
Mindeközben a Google számai romlani kezdtek.
Drámai átkötés, és ugyan nem túlzás, azért a Google-nél még nem kell megnyomni a pánik gombot. A Microsoft nemrég bejelentette, hogy elérték a körülbelül 100 millió aktív felhasználót a Binggel, ami körülbelül 16%-os növekedés a Reuters jelentése szerint. Miközben ez a redmondi vállalatnak hatalmas előrelépés, a riválisnál a visszaesés mindössze 1 százalék.
A telefonos appok terén is erőre kapott a Bing, amióta elérhető a csevegő üzemmód a mobilos kliensben, körülbelül nyolcszor annyi letöltés történik, mint korábban, miközben a Google alkalmazásának letöltései 2%-kal estek vissza.
Egyértelműen látszik tehát, hogy megérte törődni a Binggel, de azért arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy miközben a Microsoftnak kvázi semmi vesztenivalójuk nincs a keresőmotorok piacán, a Google az életével játszik, egy rossz mozdulat is súlyos következményekkel járhat. Éppen ezért a saját fejlesztésű, a Bing csevegéshez hasonló Bard bejelentésével kifejezetten sokat vártak, és ugyan már elindult a tesztidőszak, az egyelőre csak egy szűk körnek elérhető.