Hirdetés

2024-ben már nem az iPhone volt a világ legnépszerűbb okostelefonja



|

Két év folyamatos esés után tavaly magára talált a mobilpiac, de ennek nem az Apple a nyertese.

Hirdetés

Az emberek mozgásterét nagyban meghatározó mindenkori gazdasági helyzeten felül több faktor is befolyásolhatja a vásárlási kedvüket: egy új trend kibontakozása, esetleg egy addig nem látott innováció megjelenése ösztönzőleg hathat, míg ha a gyártók csupán apróbb fejlesztéseket eszközölnek, akkor a régi készülékek cseréje sem tűnik annyira sürgetőnek. Mindenesetre 2022-ben és 2023-ban is zsugorodott a mobilok piaca, évtizedes mélypontra érve, ám tavaly fordulat állt be, és a Counterpoint Research adatai szerint már összességében növekedésről lehet beszélni.

Éves viszonyításban globálisan mintegy 4 százalékkal emelkedett a forgalom, amit a piackutató elemzői a világszerte enyhülő gazdasági nyomás és az AI-funkciók bevezetésének a számlájára írnak. Szinte mindegyik régió fellendülést mutatott, de főként Európa, Kína és Latin-Amerika.

Hirdetés

2024 volt az az év, amikor az értékesített készülékek 19 százalékát adó, mindössze 1 százalékos növekedést elérő Samsung visszaszerezte piacvezető pozícióját az Apple-től. A Counterpoint szerint ezt a Galaxy S24 család és a megfizethetőbb A széria egyes modelljei iránti kimagasló keresletnek köszönheti, az Egyesült Államokban és Európa nyugati felén a többség a dél-koreai gyártó valamely mobilját választotta.

Az Apple eladásai eközben 2 százalékkal visszaestek, miután az iPhone 16 modellek iránti kereslet alulmúlta a várakozásokat. A vállalat azonban így is képes volt növelni a bevételeit, mert a vásárlók körében a drágább 16 Pro és Pro Max készülékek sokkal népszerűbbek voltak az olcsóbb változatoknál. Ez egyébként egybeesik azzal a más márkákat is érintő trenddel, hogy egyre többen választják a prémium kategóriás mobilokat, és ezzel nagyobb bevételhez juttatják a gyártókat. Beszédes, hogy az elmúlt évben a 1000 dollárnál drágább készülékek területén nőtt a legnagyobb mértékben a forgalom.

A kínai gyártók vegyes évet zártak tavaly: a Xiaomi hatalmasat erősödött, 12 százalékkal növelte eladásait, így be is jött a harmadik helyre. A Vivo szintén látványos, 9 százalékpontos növekedést tudott felmutatni az értékesített készülékek számát tekintve. Az Oppónak ellenben 8 százalékos mínuszt kellett elkönyvelnie, a Counterpoint ugyanakkor rámutatott, hogy az év vége felé ismét lendületet vettek az eladások, azaz kedvezőbbé váltak a márka kilátásai.

Dacára a javuló tendenciának továbbra is szkeptikusak az elemzők azt illetően, hogy 2025-ben képes lesz a koronavírus-járvány előtti szintre visszaerősödni a piac.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.