A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 190 millió forintos büntetést rótt ki a január óta már a magyar 4iG Nyrt. 100%-os tulajdonában álló DIGI Magyarország Távközlési és Szolgáltató Kft-re, amiért a vállalat egy korábbi marketingkampánya félrevezető állításokat fogalmazott meg az egyik internetes előfizetési csomaggal kapcsolatban.
A GVH tavaly decemberben indított vizsgálata arra jutott, hogy a DIGI nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat, amikor azt a benyomást keltette, hogy a "DIGINet1000" szolgáltatásra előfizető ügyfelei minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált sebességet (pl.: "Modern optikai technológia mostantól az ön otthonában is. 1000 Mbit/s családi méretű internet egységesen mindenkinek.").
A DIGI ugyanis elhallgatta azt a fontos tényt, hogy a csomaghoz biztosított alapértelmezett eszköz nem alkalmas az 1000 Mbites sávszélesség fogadására, így annak kihasználásához egy külön Wi-Fi routert is be kellett szerezni. A GVH döntése alapján a cég hiányosan tájékoztató reklámjai megtévesztették a fogyasztókat a szolgáltatás lényeges jellemzőiről, torzítva azok döntéseit.
A 190 milliós bírság már egy csökkentett összeg, az eljárás során ugyanis figyelembe vették, hogy a jogsértés még az előző tulajdonos felügyelete alatt történt, az új vezetőség pedig mindenben együttműködött a hatósággal, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és a megfelelési programjának fejlesztését vállalta a további hasonló, jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A DIGI együttműködési lépései összesen 60%-os bírságcsökkentést eredményeztek - közölte a GVH.