Házhoz szállítás már elég régóta létezik, ami nagyon kényelmes módja annak, hogy beszerezzük a dolgainkat, ám, mint kiderült, még ennél is kevesebb erőfeszítéssel tölthetjük fel otthoni készleteinket. Mert ugye még egy rendeléshez is fel kell kelni a kanapéról, megkeresni a laptopot, rosszabb esetben a töltőjét is, aztán visszabotorkálni a fekvőalkalmatossághoz. De mi van akkor, ha ezt mind meg lehetne spórolni?
Az Argos elindította hangalapú vásárlási rendszerét, mely a Google Assistant segítségével működik, bár jelenleg még csupán az Egyesült Királyság területén. A pillanatnyilag nagyjából 20 000 termékkel működő katalógusból úgy tudunk válogatni, és kosárba tenni, hogy meg sem kell mozdulnunk, csupán kimondjuk, hogy mire van szükségünk. Akinek van otthon Google Home/Home Mini, annak tényleg csupán ennyit kell tennie, míg a digitális asszisztens esetén telefonról megy a folyamat. Mindezek mellett azt is megtudhatjuk, hogy melyik bolt esik hozzánk a legközelebb, vagy ha van kedvencünk, akkor megadhatjuk, hogy melyik boltban kívánjuk összerakatni a csomagot.
Oké, annyiban hibádzik a kényelem, hogy innentől kezdve a felhasználónak két napja van, hogy a megadott egységből elhozza a termékeket, tehát mégiscsak meg kell mozdulni, de aki igazán kényelmes ember, az futárral simán kiszállíttatja magának (na jó, az ajtónyitásra még ki kell találni valamit).
Az Argos szerint oda fognak figyelni a visszajelzésekre, és ezeknek megfelelően fejlesztik tovább a szolgáltatást, míg jelenleg kíváncsian várják, hogy mennyire fog tetszeni az embereknek. Nem szabad azonban azt hinni, hogy úttörő kezdeményezésről van szó, hiszen az Amazon már rendelkezik hangalapú vásárlási lehetőséggel az Echón keresztül, bár erről az elemzések szerint kiderült, hogy nem túl sokan használják.