Ahogyan többször is megírtuk már, az Apple igencsak későn próbált meg felpattanni az intelligens hangszórók sebesen száguldó vonatára, és ha távolabbról szemléljük a dolgot, akkor azt tapasztaljuk, hogy valójában úgy egyáltalán az okosotthonok terén sem nevezhető előkelőnek az almás cég pozíciója. Pedig mostanában minden elemző és technológiai megmondóember szerint ez a terület az, amitől a közeljövő igazán mozgalmas lesz, és ha egy vállalat igazán benne szeretne lenni a következő 5-10 év legmenőbb tech-fősodrában, akkor okosotthonba való megoldásokat kell fejlesztenie.
A területen tevékenykedő egyik fő riválisa, a Google októberben mutatta be Home Hub rendszert, amit a cég digitális asszisztense hajt, míg egy hónappal korábban az Amazon közel 70 új terméket és tulajdonságot tárt a nagyközönség elé, melyek szinte mindegyike az Alexa nevet viselő hangalapú asszisztens köré épül. Mindeközben mit mutatott az Apple? Nem csupán egy, hanem rögtön két hardveres rendezvénye is volt, de egyiken sem lehetett hasonló bejelentéseket hallani, és arról sem szólnak a hírek, hogy esetleg a Siri újulna meg valamilyen szinten.
A keserű valóság tehát az, hogy az Apple ezen a piacon szinte láthatatlan, méghozzá olyannyira, hogy Michael R. Levin, a Consumer Intelligence Research Partners alapítója úgy fogalmazott:
Az Apple-t nem veszélyezteti a lemaradás, mert már lemaradt.
A jelenség leginkább azt a veszélyt hordja magában, hogyha az óriáscég nem reagál gyorsan és határozottan a piaci igényekre, akár teljes egészében kiszorulhat a piacról úgy, hogy vásárlói kénytelenek lesznek a Google és az Amazon termékei között keresgélni (és itt még nem beszéltünk a nemsokára mindent letaroló távol-keleti másolatok és tömegcuccok hullámairól). Jack Narcotta, a Strategy Analytics elemzője szerint azért olyan nagy baj még nincs, de tény, hogy az ajtó nagyon gyorsan csukódik, és nincs idő totojázni.