Amikor a Microsoft 2013-ban felvásárolta a Nokia Devices and Services üzletágát, akkor a megállapodás keretében azt is kikötötték, hogy a finnek nem térhetnek vissza az okostelefonok piacára 2016-ig.
A Nokia a várakozás ideje alatt eladta a nagyra tartott HERE Maps térképszolgáltatását, illetve megvette a hálózati hardverek gyártásával foglalkozó Alcatel-Lucentet.
A Nokia így vezetővé vált a 5G-s technológiában, ráadásul szabadalma is van épp elég.
Ugyanazt az okostelefonos divíziót mindenesetre nem akarják felépíteni, amit egyszer már eladtak. Ehelyett a gyártást és a marketinget egy külsős vállalatra bíznák, a Nokia pedig a dizájnt és a márkanevet adná.
A Nokia azt tervezi, hogy nem csak ráragasztja a nevét más cégek termékeire, hanem vérbeli Nokia eszközt kér a partnergyártóktól, és olyan érzetű készüléket tervez, amiről a Nokia név mindig is ismert volt.
Az eredeti tervek szerint már a tavalyi év végére meglett volna mindehhez az első partner, de a gyakorlatban még nem lett meg. A Nokia nem aggódik és nem siet, mint kiderült, 2014-ben egy 10 éves tervet tettek le az asztalra ahhoz, hogy a Nokia név ismét naggyá váljon.