Ezek egy része csak akkor véd, amikor éppen bekövetkezik a baj, mint amilyen a biztonsági öv és a légzsák is, míg más részük folyamatosan dolgozik azon, hogy ne kövessünk el végzetes hibákat (menetstabilizátor, sávfigyelő, stb.) A következő lépés a balesetek elkerülésének érdekében az, hogy az autók is kommunikáljanak egymással, illetve a szilárdan rögzített tárgyak az autóval.
Ennek lényege eléggé egyértelmű, miszerint a járművek megosztják egymás információs rendszerével a helyzetüket, illetve a közlekedés körülményeit. A General Motors jelenleg olyan eszközön dolgozik, mely egyfajta "Drótnélküli Biztonsági Net"-et hoz létre, mely az információk megosztása alapján figyelmezteti a sofőrt a lehetséges veszélyekre. Ennek akkor lesz igazán jelentősége, hagy egyre több autós él majd a lehetőséggel, és alkalmazza ezt a rendszert.
A GM szerint az amerikai autók átlagos életkora 10.2 év, tehát a kifutó autók leváltásakor alkalmas lesz a rendszer beépítése minden új autóba. Jelenleg két platformon tesztelik, egyrészt a GPS-eken, másrészt pedig okostelefonokon. Az okostelefonok alkalmazáson keresztül tudnak majd kapcsolódni az autó rendszeréhez, és így ki tudják nyerni a szenzorok által gyűjtött információkat, melyek például az út állapotára vonatkoznak. Így lehet arról tájékoztatni a többi sofőrt, hogy ha csúszóssá, nyálkássá válik a felület, vagy nyakig ér a köd.