A Google rendkívül népszerű levelezőrendszerét mobilról vagy asztali klienssel használva meglehetősen könnyű megfeledkezni arról, hogy a szolgáltatás valójában nem ingyenes. Az Android Police renitens buherátorának köszönhetően kiderült, hogy előbbi esetében hamarosan megváltozhat a helyzet.
A pár nappal ezelőtt kiadott Gmail 4.6 alkalmazás állományait boncolgatva kiderült, hogy a Google összesen nyolc hirdetések megjelenítésével és kezelésével foglalkozó, egyelőre nyilván nem használt osztályt épített az androidos szoftverbe. A jelek szerint a reklámok a webes felülethez hasonlóan e-mailekre hasonlító formátumban fognak megjelenni, amely olyan szempontból előnyös lenne, hogy nem pazarolnának állandóan helyet a kijelzőn.
A felfedezett stringek alapján a nem releváns hirdetéseket el lehet majd tüntetni, míg a felettébb érdekesnek tartottakat a felhasználók átküldhetik a beérkező üzenetek mappájukba.