Rendkívül érdekes információkat publikált a Kantar Worldpanel Comtech nevű vállalat, amely rendszeres felméréssorozatában arra kíváncsi, hogy a vásárlók mi alapján választanak mobilt. Régebben a megkérdezettek döntő többsége hardveres szempontok és márkahűség alapján tette le a voksát, ám teljesen egyértelmű, hogy egyre gyorsabban változik ezen régi beidegződés.
A legújabb adatok szerint a potenciális ügyfelek immáron 18 százaléka választ telefont a rajta futó operációs rendszer alapján, ezen érték az év elején még csak 12 százalék volt. Szintén elgondolkodtató, hogy a készülék kiválasztásakor egyre kevésbé hangsúlyos a márkanév, a korábbi 27-ről 20 százalékra esett vissza az ezen szempontot első számú prioritásként kezelők tábora.
A megkérdezettek 50 százaléka gondolja úgy, hogy a márkanév és az operációs rendszer ugyanolyan fontos a megfelelő mobil kiválasztásakor - előbbi valószínűleg a vélt megbízhatóság, utóbbi pedig a funkcionalitás miatt. Az új trend leginkább a HTC számára lehet aggasztó, amely felhasználóinak 29,7 százaléka csak a szoftvere miatt vette meg a készülékét, szemben a hardver alapján döntő ügyfeleik 6,5 százalékával.