Gyorsan mozgó vállalatként a Google többször bebizonyította, hogy nem fél elkaszálni a kevésbé jól sikerült termékeit. A Forbes beszámolója szerint legutóbb egy eddig titokban tartott projekt landolt a kukában, ugyanis a keresőcég illetékesei féltek annak negatív fogadtatásától.
A Google Here lényege az lett volna, hogy a programhoz csatlakozó boltok hotspotokra hasonlító eszközöket kaptak volna a keresőcégtől, amelyek segítségével reklámokkal tudták volna bombázni a hatótávolságukban elhaladó járókelőket. A szolgáltatás kliensprogramja az eredeti tervek szerint az idei év elején jelent volna meg az androidos eszközökön.
A fenti koncepció egyébként korántsem hallatlan, az Apple már olyan két éve használ efféle jeladókat a saját fizikai üzleteiben. Az iBeacon névre keresztelt kütyük információkat adnak a vásárlóknak a közvetlen közelükben lévő termékekről.
(Forrás: Neowin | Nyitókép: Jonathan Nalder)