A Samsung eljutott arra a pontra, hogy megfelelően nagynak találja a piaci részesedését, és új stratégiát kezd követni a mobilos piacon.
A vállalat egyik ügyvezetője arról beszélt, hogy szeretnék megtartani az évi 400 milliós okostelefon-eladást, azonban innentől kezdve a nyereségre és a magasabb haszonkulcsra koncentrálnak.
Évekig igyekeztek növelni a piaci részesedést, mostantól azonban nem a reklámhadjáratok és az akciók lesznek az előtérben. Szükség esetén lesznek marketingkampányok, de innentől kezdve nem cél a készletek gyors eltakarítása.
A Samsung értesítette a befektetőket is a változásokról, akik örülhetnek: a haszonkulcs ebben a negyedévben éves szinten 15,8 százalékról 17-re emelkedik.
A Samsung döntésének a hátterében egyik oldalról a kínai riválisok agresszív árazása áll, másik oldalról pedig az, hogy a felhasználók számára az új és különleges tulajdonságok nem érnek meg egy 700 dolláros vételárat, ha egy 400 dolláros eszköz is képes a funkciók 90 százalékára.
A Samsung a szokatlan és ritkán használt újdonságok nélkül is olyan megoldásokkal rendelkezik, amelyekkel a piac élén maradhat, árcsökkentések nélkül.