Néhány hónappal ezelőtt felröppentek a pletykák, miszerint egyes mobilszolgáltatók gondolkodnak a hálózatukon átmenő reklámok blokkolásán, ennek megtörténte esetén a mobilnetező ügyfeleiknél nem jelennének meg a webhelyek és alkalmazások hirdetései. Mostanra kiderült, hogy a brit EE és O2 szolgáltatókat biztosan foglalkoztatja a blokkolás bevezetése, bár egyelőre semelyik cégnél sem hoztak döntést az ügyben.
A vállalatok nyilvánosan jelenleg azzal érvelnek, hogy a reklámok blokkolása javítaná a netezők felhasználói élményét. A korábbi értesülések alapján az egész blokkolósdi hátterében valójában a hirdetéskiszolgálók zsarolása áll: a távközlési cégek szimplán megsarcolnák a hirdetések hálózatukon való átengedését, miközben akár még kampányolhatnának is azzal, hogy a hálózatukon "tisztább" a mobilnet.
Fontos kiemelni, hogy a fentebb elhangzott lehetőségek momentán puszta spekulációk. A reklámokat blokkoló mobilszolgáltatók könnyen bajba kerülhetnének: nagy költségű pereket és hatósági vizsgálatokat kaphatnának a nyakukba, plusz a Google, Facebook és társaik kitilthatnák a szolgáltatásaikból az IP-címeikről érkező látogatókat. Egyáltalán nem világos, hogy érdemes-e megpróbálkozni a sarc bevezetésével.