Igen bizakodóan ítéli a meg a Google a mobiltelefonálás jövőjét. Eric Schmidt, a Google igazgatója bízik abban, hogy az emberek hamarosan akár napi 8-10 órát is tölthetnek mobiltelefonálással és szöveges üzenetek küldésével, ahogy egyre több mindent intézhetünk mobiltelefonon. Ezért a cég lehetségesnek tartja, hogy belép a mobiltelefonos reklámok piacára, oly módon, hogy ingyenes mobilhasználatot biztosít, melynek költségeit a reklámokból fedezi. Már partneri együttműködésbe kezdtek egyes mobilhálózatokkal Japánban, hogy kifejlesszék a reklámhordozó kép- hang- és szövegüzenetek hatékony továbbításának módját.
Ha valóban napi 8-10 órát töltenénk mobilkütyünk használatával egy nap, akkor a Google stratégiája kétségkívül életképes lehetne. Egyelőre azonban egy átlagos amerikai felhasználó napi 30 percet tölt mobiltelefonálással, úgyhogy lehet, hogy erre a Google ingyenségre még várnunk kell egy keveset.